Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2013

Εάν είναι να υψώσεις στο μπαλκόνι σου την Ελληνική σημαία μεθαύριο, ας ξέρεις τουλάχιστον γιατί το κάνεις!!!


26 Οκτ 2013

Εάν είναι να υψώσεις στο μπαλκόνι σου την Ελληνική σημαία μεθαύριο, ας ξέρεις τουλάχιστον γιατί το κάνεις!!!

Δεν γνώριζαν τίποτα από όλο αυτό το σκηνικό του τρόμου;;!

topographie_des_terrors_Βερολίνο_27
Το ότι εβδομηντατόσα χρόνια μετά, πρέπει να εξηγήσεις εξ αρχής τι σημαίνει φασισμός, δεν το λες και μεγάλη πρόοδο. Ένα μίγμα αμορφωσιάς, απόγνωσης και καφρίλας έχει καθηλώσει ένα αδικαιολόγητα ευμεγέθες κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας στην ευκολία των παράλογων επιχειρημάτων,των βολικών γενικεύσεων και των ασυνείδητων επιλογών.
topographie_des_terrors___2
Μεθαύριο είναι 28η Οκτωβρίου κι εγώ θυμωμένη με όσα  όλοι μας έχουμε επιτρέψει να  συμβαίνουν γύρω μας ,  λέω να σε πάω μια βόλτα. Μια βόλτα στο Βερολίνο. Οχι αυτό που σου εδειξα   επι τη ευκαιρία της πτώσης του τοίχους του αίσχους ή μετά από μια πρόσφατη επίσκεψη μου εκεί αλλά ένα άλλο Βερολίνο. Το Βερολίνο της ντροπής …

topographie_des_terrors_Βερολίνο_03
Σα να μην του έφθαναν οι ήδη βεβαρημένες ιστορικές του φορτίσεις, μερικά χρόνια αργότερα, πέρασε από δίπλα του και το τείχος, που έχτισαν οι Σοβιετικοί για να περιφράξουν τον παραλογισμό τους. Πίσω από το τείχος, παραμένουν θλιμμένα κάποια από τα κτήρια του ανατολικού ολοκληρωτισμού, σε μία πόλη με πολλαπλές ταυτότητες  και σύνθετα ιστορικά συμπλέγματα.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_4
Περπατώντας εντός της έκτασης και κατά μήκος του τείχους (που σε αυτό του το τμήμα, έχει παραμείνει σχεδόν ανέπαφο, ως ιστορικό τεκμήριο μνήμης και αναστοχασμού), συναντάς κάτω από ειδικές μεταλλικές κατασκευές, τα υπόγεια των κυβερνητικών κτηρίων των Ναζί.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_5
Καλωσήρθατε στην “τοπογραφία του τρόμου”. Πιαστείτε όλοι από το χέρι και ας κάμουμε μία σύντομη αναδρομή στην αδυσώπητη και  πικρή  αλήθεια της φασιστικής βίας.
To Εβραϊκό Μουσείο του Βερολίνου δεν είναι απλά ένα κτίριο που στεγάζει τέχνη. Το ίδιο το κτίριο είναι ένα μεγάλο κομμάτι τέχνης.Το αρχικό μουσείο ιδρύθηκε το 1933 αλλά αναγκάστηκε να κλείσει το 1938 από το ναζιστικό κόμα
Από τότε η κοινοτητα των Εβραιων ζητουσε να ανοίξει ένα καινούριο. Μετά από πολλά χρόνια το 2001 ανοιξε τελικα σε ένα καινούριο κτίριο σχεδιασμένο από τον Daniel Libeskind. Το μουσείο είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να δημιουργεί χώρους οι οποιοι απεικονίζουν την Εβραϊκή ιστορία του Βερολίνου.
256
Αν δει κανείς το μουσείο από ψηλά θα δεί ότι έχει την μορφή ενός κεραυνού. Τα παράθυρα έχουν γραμμές που φαίνονται να είναι τυχαίες εκ πρώτης όψεως αλλά είναι στην ουσία γραμμές που σχηματίζονται αν ενώσει κανείς στο χάρτη του Βερολίνου τα σημεία εκείνα που έχουν σημασία για τους Εβραίους.Πολυ σημαντικο ειναι επισης το οτι δεν μπορεί κάποιος να εισέλθει στο χώρο του μουσείου από το δρόμο. Πρέπει να μπει διαμέσου του διπλανού κτιρίου που δείχνει την ιστορία της Γερμανίας. Αυτό έχει γίνει για να δείξουν στον κόσμο ότι η ιστορία των Εβραίων και της Γερμανίας είναι αδιαχώριστη. Η είσοδος στο μουσείο είναι επίτηδες δύσκολη για να καταλάβει ο επισκέπτης πόσο δύσκολη ήταν η ιστορία τους.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_6
Στο μέσον της έκτασης, οι Γερμανοί έχουν φτιάξει πολύ προσφάτως ένα λιτό μουσείο από μέταλλο και γυαλί, για να στεγάσουν το δύσκολο και ενοχικό θέμα του Ναζισμού. Μέσα από μία σειρά φωτογραφικών ντοκουμέντων και σύντομων κειμένων, επιστρέφουν σε μία από τις πλέον καταίσχυντες στιγμές της πανανθρώπινης ιστορίας: την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία και την πραγμάτωση της φασιστικής ιδεολογίας.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_8
Την ιστορία την ξέρεις καλά. Όλα ξεκίνησαν μέσα στο χάος και την οικονομική δυσπραγία που επέβαλαν οι δυτικοί στην ηττημένη Γερμανία μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η υψηλή ανεργία, η ανέχεια και η απόγνωση των λαϊκών τάξεων αποτέλεσε το πρόσφορο έδαφος για την ανάδειξη του Χίτλερ και την ευρεία υποστήριξη των επιχειρημάτων του: μειονότητες όπως οι Εβραίοι μάς κατατρώνε τον πλούτο, η ανωτερότητα της φυλής μας αποδεικνύεται από τη λαμπρή ιστορία μας, όλοι οι υπόλοιποι λαοί είναι φυλετικά κατώτεροι και άρα θα πρέπει να παταχθούν, οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι και αναποτελεσματικοί, η βία κατά πάντων είναι δικαιολογημένη όταν ενδύεται το μανδύα του εθνικού συμφέροντος, χρησιμοποιούμε τη δημοκρατία για να επιβάλουμε τον ολοκληρωτισμό.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_9
Και κάπως έτσι ξεκίνησαν τα πρώτα ξεσπάσματα βίας. Κατά των “προφανών” εχθρών του λαού: των ξένων. Στην πάνω φωτογραφία, δεν σου κάμει τόσο εντύπωση το πλήθος των όσων συγκεντρώθηκαν για να χαζέψουν το σπάσιμο και την καταστροφή ενός εβραϊκού μαγαζιού. Σου κάμουν μεγαλύτερη εντύπωση, οι χαρούμενες, γελαστές φάτσες των ανθρώπων που γύρισαν να κοιτάξουν το φωτογραφικό φακό, ενόσω εκτυλισσόταν δίπλα τους μία πράξη απροκάλυπτης βίας.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_10
Το ίδιο και στις επόμενες φωτογραφίες. Οι Ναζιστές έχουν καταλάβει την εξουσία και προχωρούν σε εκδιώξεις ή συλλήψεις Εβραίων και κατασχέσεις περιουσιών. Πίσω από το σκοινί, το φιλοθεάμον πλήθος παρακολουθεί ανέκφραστο, δεν αντιδρά αρνητικά … άρα επιδοκιμάζει .
topographie_des_terrors_Βερολίνο_11
Ντυμένες με τα καλά τους παλτουδάκια και τα καπέλα τους, οι Εβραίες εγκαταλείπουν τα σπίτια και τις περιουσίες τους, χωρίς να καλογνωρίζουν τι σχέδια έχει στο νοσηρό μυαλό του το νέο καθεστώς, για την περίπτωσή τους. Αστές της εποχής, αξιοπρεπείς στην εμφάνιση και σίγουρα θορυβημένες, έχουν βρεθεί ξαφνικά στο επίκεντρο μίας λαϊκής αρένας που στήθηκε για να τις δει να εξευτελίζονται.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_12
Ηλικιωμένες κυρίες εν σειρά οδηγούνται στο άγνωστο. Εξιλαστήρια θύματα ενός λαού που διψάει για αίμα και αντεκδίκηση.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_13
Οι Ναζί προχωρούν σε παραδειγματικές κατασχέσεις και συστηματικούς εκφοβισμούς. Πρόσεξε και πάλι το πλήθος που παρακολουθεί  συγκαταβατικά  “ανέκφραστο” .
topographie_des_terrors_Βερολίνο_14
Με τα χαρτιά τους στο χέρι, σε μεγάλες ουρές, περιμένουν να ιδούν τι θα απογίνουν. Βλέπεις στα πρόσωπά τους την κούραση, κάποιο φόβο, ίσως και περιέργεια. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί που θα οδηγήσει το τρενάκι του φασισμού. Ξεκινάει έτσι απλά: από μερικές προσαγωγές, μερικές μικρές νίκες που ικανοποιούν και ανακουφίζουν το λαϊκό αίσθημα. Εν συνεχεία, κλιμακώνει τις δράσεις του, ξεδιπλώνει τα πλοκάμια του και στραγγαλίζει τις ελευθερίες. Στο τέλος, κατατρώγει τα σωθικά όλων όσων έρχονται σε επαφή μαζί του και διασπείρει το μίσος και τον τρόμο. Καταλήγει πάντοτε στην καταστροφή. Έτσι ακριβώς. Και τόσο προβλέψιμα.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_15
Δες προσεκτικά τους ανθρώπους που κάθονται και περιμένουν με την καρτέλα περασμένη στο στήθος τους. Κοίταξέ τους πολύ προσεκτικά. Και ύστερα δες αυτό το παιδί. Το βλέμμα του κοίτα…
topographie_des_terrors_Βερολίνο_16
Είναι μέρος μίας μεγαλύτερης φωτογραφίας που έχει ως θέμα την εκκένωση μίας συνοικίας Εβραίων. Αλλά εστίασα ειδικά στο πρόσωπό του και  στάθηκα στο βλέμμα του και στην ανάταση των χεριών του. Από πίσω το όπλο του γερμανού στρατιώτη και μπροστά το παιδί. Αυτός είναι ο φασισμός και δεν έχει κανείς ούτε ένα ελαφρυντικό!!!
topographie_des_terrors_Βερολίνο_17
Έπειτα εστίασα σε αυτό το ειρωνικό χαμόγελο. Του στρατιώτη που παρακολουθεί με προφανή ικανοποίηση, τον εξευτελισμό ενός ανθρώπου.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_18
Το επόμενο στάδιο είναι η διαπόμπευση. Των όσων δεν …. εκπληρώνουν τα κριτήρια. Όσων δεν ….ταιριάζουν στο προκρούστειο κρεβάτι του νασιστικού πρότυπου.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_19
Και η περιφορά τους μπροστά από τα αδηφάγο και αποκτηνωμένο πλήθος εκεί όπου  συγκαλύπτεται η ατομική  ευθύνη μέσα στο συλλογικό ασυνείδητο….
topographie_des_terrors_Βερολίνο_20
Σφίχτηκε η καρδιά μου, ένιωσα αηδία. Διέκοψα για λίγο την ανάγνωση των φωτογραφιών και κατέφυγα στο εσωτερικό αίθριο του μουσείου για να πάρω μία ανάσα.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_21
Κοίταξα κάτω τα βότσαλα. Ψιλόβρεχε έξω, έχουν αρχίσει και τα κρύα. Υγρές και γκρίζες οι πέτρες δεν αφήνουν να φυτρώσει τίποτα σε ετούτο εδώ το μέρος.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_22
Επέστρεψα στην έκθεση. Χάζεψα μερικές φωτογραφίες με στελέχη της Γκεστάπο να ποζάρουν γελαστά στη γερμανική ύπαιθρο. Διάβασα με προσοχή τις λεζάντες, τα ονόματα, τα κατορθώματα του καθενός. Άλλος κατέκαψε ανθρώπους, άλλος οδήγησε εκατοντάδες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, άλλος συμμετείχε σε δολοφονικές επιθέσεις κατά αμάχων.
Αναρωτήθηκα πώς έφθασαν σε αυτές τις θέσεις όλοι αυτοί. Κάποιος τους ψήφισε  κάποιος τους ανέδειξε, κάποιος παρέλειψε να τους εγκαλέσει όταν άρχιζαν να εκφράζουν δημοσίως τον παραληρηματικό λόγο τους.
Ύστερα μελέτησα την ενότητα για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Όχι, δεν υπάρχει κάτι που δεν ήξερα ή που δεν φανταζόμουν. Έχω άλλωστε επισκεφθεί τοΝταχάου  και ποτέ δεν θα το ξεχάσω όσο ζω. Εντούτοις, κάθε φορά, τη νιώθω πιο έντονη τη γροθιά στο στομάχι.
Ο πατέρας μου, αμούστακο παιδί τότε, με τους Γερμανούς μέσα στο ίδιο του το σπίτι που το είχαν επιτάξει , μου έχει πει ότι κατά τη διάρκεια της κατοχής οι λαολί ετλος Γερμανίας, δεν είχαν ιδέα περί στρατοπέδων συγκέντρωσης. Δεν ήξεραν ούτε που οδηγούνταν όλοι όσοι συλλαμβάνονταν, ούτε βεβαίως γνώριζαν περί των φρικαλέων πειραμάτων, των βασανιστηρίων και των φούρνων. Όταν τελείωσε ο πόλεμος και γύρισαν γεμάτοι αγωνία οι όσοι επέζησαν από το Άουσβιτς και το Νταχάου, τότε μόνο αντιλήφθηκε ο κόσμος το μέγεθος του εγκλήματος. Τη συμφορά που προκάλεσε το ασύληπτο μίσος και η θηριωδίες των Ες Ες.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_23
Αυτός ο χάρτης δείχνει από που μεταφέρονταν συλληφθέντες προς το Άουσβιτς. Ναι, και από την Ελλάδα. Από τη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, την Αθήνα, την Κέρκυρα και τα Γιάννενα.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_24α
Στην Ελλάδα, αφιερώνεται και μία πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα που περιλαμβάνει φωτογραφίες από τις θηριωδίες στα ελληνικά χωριά, από την πείνα κατά τη διάρκεια της κατοχής και από τον ηρωικό -ναι, ηρωικό- τρόπο που απέκρουσε η χώρα μας το φασισμό.
Ένας ολόκληρος τοίχος καλύπτεται με καρτέλες των εργαζόμενων στα Ες Ες και τη Γκεστάπο. Πολύχρωμες χαρτονένιες καρτέλες. Θα μπορούσε να είναι το εικαστικό αποτέλεσμα,  μιας σύνθεσης κάποιου μοντέρνου καλλιτέχνη αλλά είναι απλώς τα φαντάσματα που στοιχειώνουν ετούτο εδώ το μέρος….
Δυο-τρία πράγματα θέλω να σου δείξω ακόμη αανγνώστη μου και θα σε αφήσω. Το πρώτο είναι αυτές οι φυσιογνωμίες. Είναι γυναίκες δεσμοφύλακες και νοσοκόμες που υπηρέτησαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Παρατήρησε τη σκληρότητα και την απανθρωπιά στα βλέμματά τους. Από ένα σημείο και μετά, εάν αφήσεις να σε καταλάβει το μίσος, η όποια ηθική σου υπόσταση ακυρώνεται…. γίνεσαι ένα κτήνος…
topographie_des_terrors_Βερολίνο_25
Επίσης να σου δείξω αυτή τη φωτογραφία από τις δίκες που ακολούθησαν μετά το τέλος του πολέμου. Οι θαρραλέοι παλικαράδες κρύβουν τώρα τα πρόσωπά τους από το φωτογραφικό φακό. Αλλά δεν πειράζει. Έτσι κι αλλιώς καταλαβαίνεις για τι ανθρωπάρια πρόκειται.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_28
Και κάτι ακόμα που θα βρεις πολύ ενδιαφέρον. Σε αυτό το πλήθος όλοι χαιρετούν ναζιστικά.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_29
Όλοι εκτός από έναν. Και ίσως αυτός ο ένας, να σώζει κάπως τα προσχήματα για τους Γερμανούς που δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν συνειδησιακά αυτή τη δυσβάσταχτη ιστορική ενοχή.
Άλλοι είναι σε φάση άρνησης, άλλοι σε φάση αδιαφορίας, άλλοι ειλικρινώς ντρέπονται για τους μπαμπάδες ή τους παππούδες τους που συμμετείχαν σε αυτό το έγκλημα! 
topographie_des_terrors_Βερολίνο_38
Για το τέλος, σου άφησα ετούτη τη φωτογραφία. Ένα ζευγάρι σε μία τρυφερή, ανθρώπινη στιγμή. Από πάνω του, τα σημαιάκια με τον αγκυλωτό σταυρό. Θα σου την αφήσω ασχολίαστη.
topographie_des_terrors_Βερολίνο_35
Ο βαρύς φθινοπωρινός ουρανός σκέπαζε με θλίψη την πόλη.
Βγήκα από το μουσείο συντετριμμένη.    
Αλλά εξαιρετικά σίγουρη, ότι η ιστορική μνήμη είναι βαρύ καθήκον των λαών.
Επίσης όμως ότι κι ότι η υπευθυνότητα, η λογική και η ευθυκρισία δεν είναι καθόλου δεδομένες.
Δυστυχώς, καθόλου δεδομένες!
Εάν είναι να υψώσεις στο μπαλκόνι σου την Ελληνική σημαία μεθαύριο, ας ξέρεις τουλάχιστον γιατί το κάνεις!!!
Και ας το κάνεις για τους σωστούς λόγους.

ΛΟΓΙΑ ΓΕΜΑΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑ!

"Μεγαλώσαμε πια!

 Δεν έχει κανένα νόημα να κάνεις παρέα με ανθρώπους από τους όποιους δεν έχεις τίποτα να πάρεις. Εγώ χρειάζομαι ανθρώπους που να μου αρέσει να τους ακούω να συζητάνε. Να συζητάνε με πάθος για ποίηση, για πολιτική, για λογοτεχνία, για κινηματογράφο, για θέατρο. Και να γεμίζει το σπίτι φωνές, γνώση, πάθος και απόψεις. Ανθρώπους ξύπνιους και καλλιεργημένους, που ξέρω ότι μου λένε την αλήθεια, ακριβώς γιατί δεν έχουνε κανένα λόγο να μου πούνε ψέματα. Κι εγώ την αλήθεια τη λατρεύω. Όποιος απομακρύνεται από την αλήθεια οδεύει προς το θάνατο. Τον όποιο θάνατο (...)

" Tζένη Καρέζη | Τετράδια ζωής (απόσπασμα)

Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΩΡΑ.....

Χειμερινή ώρα 2013: Αλλάζει η ώρα. Ξέρετε γιατί;

allagi_oras_739476139.jpg
Την τελευταία Κυριακή του Οκτώβρη τα ρολόγια γυρίζουν μια ώρα πίσω για να εφαρμοστεί η χειμερινή ώρα, η οποία θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 30 Μαρτίου 2014. Γιατί γίνεται όμως αυτή η αλλαγή δύο φορές το χρόνο;

Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος είχε την ιδέα για την αλλαγή της ώρας το 1784, ώστε να υπάρχει διαθέσιμο περισσότερο φυσικό φως κατά τους θερινούς μήνες.
Η αλλαγή της ώρας από Xειμερινή σε Θερινή και αντίστροφα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Αυστραλία, στη Γερμανία, στη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στη δεκαετία όμως του 1970, μόλις δύο χρόνια μετά την ενεργειακή κρίση που ξέσπασε στην Ευρώπη το 1973 αποφασίστηκε η υιοθέτηση του μέτρου της θερινής ώρας από μεγάλο μέρος των κρατών της Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης τότε και της Ελλάδας με έναρξη το 1975.

Η αλλαγή της ώρας, από χειμερινή σε θερινή, σύμφωνα με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υποχρεώνει όλα τα κράτη μέλη να τηρήσουν με νόμο, γίνεται, πλέον, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου στη 1 π.μ. ώρα Γκρίνουϊτς (GMT) και τελειώνει την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου του ίδιου έτους πάλι στη 1 π.μ. ώρα Γκρίνουϊτς.
Επομένως η αλλαγή είναι ταυτόχρονη για όλα τα κράτη μέλη τα οποία έχουν υιοθετήσει το μέτρο. Στην Ελλάδα με βάση τη ζώνη ώρας που βρίσκεται η Χώρα, +3 ώρες της ώρας Γκρίνουιτς, η αλλαγή πραγματοποιείται την 04.00 τα ξημερώματα.

Σκοπός της αλλαγής είναι η καλύτερη αξιοποίηση του φωτός της ημέρας για την εξοικονόμηση ενέργειας. Σήμερα το τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού που χρησιμοποιεί τη θερινή ώρα αποτελεί μειοψηφία, μόνο 70 χώρες το εφαρμόζουν, καθώς σχεδόν όλες οι Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες δεν συμμετέχουν.

Θα μπορούσαμε να ξυπνάμε μία ώρα νωρίτερα την θερινή περίοδο, για να εκμεταλλευτούμε περισσότερο το ηλιακό φως. Αυτό όμως θα προκαλούσε αντιδράσεις. Η λύση ήταν να τυποποιηθεί το σύστημα της θερινής ώρας.

Μην ξεχάσετε λοιπόν στις 4.00 τα ξημερώματα της Κυριακής να γυρίσετε τα ρολόγια σας 1 ώρα πίσω. Έτσι ο ήλιος θα ανατείλει την Κυριακή στις 06.46 και θα δύσει στις 17.32
Τμήμα σύνταξης
Pontos-News.Gr

ΤΟ ΄΄ΟΧΙ΄΄ ΕΙΝΑΙ ΜΥΘΟΣ;

Eνας μύθος καταρρέει: Ο Μεταξάς δεν είπε την λέξη ΟΧΙ στον Μουσολίνι


Το ΟΧΙ του Μεταξά έχει πάρει μυθικές διαστάσεις. Και αν και προφανώς αυτή η λέξη με τα μόλις τρία γράμματα εκφράζει όλο το νόημα και τη διάθεση του Ιωάννη Μεταξά, άλλες ήταν οι λέξεις που βγήκαν από το στόμα του εκείνη την ώρα. Και μάλιστα στα γαλλικά!
«Alors, c’est la guerre» είπε ο Ιωάννης Μεταξάς, δηλαδή «αυτό σημαίνει πόλεμος!». Τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης Οκτωβρίου και περίπου την 3η ώρα πρωινή, ο Ιταλός πρέσβης της Ιταλίας Εμμανουέλε Γκράτσι κατευθύνθηκε με υπηρεσιακό αυτοκίνητο της Πρεσβείας της Ιταλίας, στην οικία του Έλληνα πρωθυπουργού Ιωάννη Μεταξά, λίγες ώρες μετά το πέρας της μεγάλης δεξίωσης που είχε παρατεθεί στη πρεσβεία. Όταν εισήλθε στην οικία του πρωθυπουργού, ο Ιταλός πρέσβης, απέδωσε στον Έλληνα πρωθυπουργό το ιταλικό τελεσίγραφο με το οποίο ζητούσε από την ελληνική πλευρά να επιτρέψει την διέλευση των ιταλικών στρατευμάτων στην ελληνική επικράτεια. Στο τελεσίγραφο αυτό, η φασιστική κυβέρνηση της Ιταλίας κατηγορούσε την ελληνική κυβέρνηση, αφενός για την επιδειχθείσα ανοχή έναντι των τότε βρετανικών στρατιωτικών επιχειρήσεων στα ελληνικά χωρικά ύδατα, και αφετέρου για προκλητική δράση έναντι του αλβανικού Βασιλείου, το στέμμα του οποίου είχε περάσει στον Βασιλέα της Ιταλίας, ενώ ταυτόχρονα ζητούσε την ανεμπόδιστη προέλαση των ιταλικών στρατευμάτων εντός της χώρας και την κατάληψη συγκοινωνιακών κόμβων.

Η περιγραφή της στιγμής από τον Ιταλό Πρέσβη και τη θυγατέρα Μεταξά
Ο πρέσβης της Ιταλίας Εμμανουέλλε Γκράτσι έγραψε στο βιβλίο του «Η αρχή του τέλους – η επιχείρηση κατά της Ελλάδος» : «Μόλις καθίσαμε, και επειδή η ώρα ήταν λίγα λεπτά μετά τις 3, του είπα αμέσως ότι η Κυβέρνησίς μου, μου είχε αναθέσει να το εγχειρίσω προσωπικά ένα κείμενο, που δεν ήτο τίποτε άλλο, παρά το τελεσίγραφον της Ιταλίας προς την Ελλάδα, με το οποίον η Ιταλική Κυβέρνηση απαιτούσε την ελεύθερη διέλευση των στρατευμάτων της στον Ελληνικό χώρο, από τις 6 π.μ. της 28/10/1940. Ο Μεταξάς άρχισε να το διαβάζει. Μέσα από τα γυαλιά του, έβλεπα τα μάτια του να βουρκώνουν. Όταν τελείωσε την ανάγνωση με κοίταξε κατά πρόσωπο, και με φωνή λυπημένη αλλά σταθερή μου είπε: «Alors, c’est la guerre» (Λοιπόν, έχουμε πόλεμο).»
Στην συνάντηση αυτή, κατά την θυγατέρα του Μεταξά, ακολούθησε και η εξής στιχομυθία που ο Γκράτσι δεν την αναφέρει:
-Γκράτσι: «Pas nécessaire, mon excellence» (όχι απαραίτητα εξοχότατε)
-Μεταξάς: «Non, c’est nécessaire» (όχι, είναι απαραίτητο)
Πηγή Wikipedia.
Πηγή:iefimerida.gr

28η Οκτωβρίου 1940 Μέρος 2ον

28η Οκτωβρίου 1940 Μέρος 1ον

Homo Universalis: ΔΗΜΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ "Η εποποιία της Πίνδου"

Homo Universalis: ΔΗΜΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ "Η εποποιία της Πίνδου": Κωνσταντίνος Δαβάκης Ο Κωνσταντίνος Δαβάκης ήταν συνταγματάρχης πεζικού, ήρωας του αλβανικού μετώπου το 1940. Γεννήθηκε στα Κεχριάνικα Λ...

Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013

MIA ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ & ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ!

Η αίθουσα των «Εσπερίδων» του Ιλίου Μελάθρου.
Ειδήσεις: Έκθεση
Μετρώντας το χρόνο στον ουρανό και τη θάλασσα
Στο Νομισματικό Μουσείο
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013
Τη σημασία της έννοιας του Χρόνου και συγχρόνως την προσπάθεια του ανθρώπου να δαμάσει το χώρο και το χρόνο, τον ουρανό και τη ζωή, τόσο για λόγους σχετικούς με την καθημερινή του ζωή, όσο και με τις επιστημονικές και ερευνητικές αναζητήσεις του ή με τις αναπάντητες αγωνίες και ανησυχίες του για το μέλλον αναδεικνύει η περιοδική έκθεση «Τα πρόσωπα του χρόνου. Μετρώντας το χρόνο στον ουρανό και τη θάλασσα» που θα εγκαινιαστεί τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 18:00 στο Νομισματικό Μουσείο.
Η Έκθεση, που θα παρουσιαστεί στη μικρή αίθουσα του πρώτου ορόφου του Ιλίου Μελάθρου, διαρθρώνεται σε δύο βασικές ενότητες:
Στην ενότητα «Μετρώντας το χρόνο στον ουρανό», παρουσιάζονται νομίσματα με τις παραστάσεις και τους συμβολισμούς των αστερισμών, των ζωδίων και των κυβερνητών-πλανητών ή του ζωδιακού κύκλου, που γοήτευσαν και επηρέασαν βαθιά τους ανθρώπους. Αρχικά μπήκαν στη ζωή τους ως κατακτήσεις της αστρονομίας, δεν άργησαν όμως να ριζώσουν στην αιώνια αγωνία της ανθρώπινης φύσης να γνωρίζει ή να προβλέπει το μέλλον.
Στην ενότητα «Μετρώντας το χρόνο στη θάλασσα» παρουσιάζονται ευρήματα από ναυάγιο, όπως προσωπικά αντικείμενα των επιβατών και του πληρώματος, ρολόγια για τον υπολογισμό της ώρας καθώς και αντικείμενα που σχετίζονται με τη ναυσιπλοΐα και τη διαβίωση στο πλοίο. Αναδεικνύουν τη σημασία της μέτρησης του χρόνου, την κατάκτηση του υπολογισμού της ώρας σε κάθε σημείο της Γης.
Νομίσματα κυρίως Αλεξάνδρειας που εκδόθηκαν την περίοδο βασιλείας του Ρωμαίου αυτοκράτορα Αντωνίνου Ευσεβούς (138-161) από τη συλλογή του Νομισματικού Μουσείου, καθώς και ευρήματα υποβρύχιων ερευνών από το ναυάγιο του «Μέντορα» της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, συνθέτουν ένα ελκυστικό εκθεσιακό σύνολο.
Η έκθεση συνδιοργανώνεται από το Νομισματικό Μουσείο και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΕΗΠΚ) 2013, που θεσπίστηκε επίσημα ως ευρωπαϊκό πρόγραμμα από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 1991 και υποστηρίζεται από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Την επιστημονική επιμέλεια και το γενικό συντονισμό της έχει ο Διευθυντής του Νομισματικού Μουσείου Δρ Γεώργιος Κακαβάς με τη συνδρομή επιστημονικού προσωπικού του Μουσείου. Το συντονισμό της ομάδας εργασίας της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων είχε η Προϊσταμένη Δρ Αγγελική Σίμωσι. Τη μουσειογραφική μελέτη υπογράφει ο κ. Σταμάτης Ζάννος.
Την έκθεση πλαισιώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Διάρκεια Έκθεσης: 21 Οκτωβρίου 2013 – 21 Ιανουαρίου 2014.